Cheque (activeren)

Waarom ontvang ik een cheque? >>
Hoe activeer ik een cheque? >>

 

Doneren/hoe steunt u een initiatief?

Ik wil graag een initiatief steunen. Hoe doe ik dat? >>
Hoe doneer ik de waarde van een cheque aan een initiatief? >>
Kan ik ook zonder een account een initiatief steunen? >>
Kan ik ook zonder een cheque geld doneren? >>
Betaal ik transactiekosten bij een iDEAL donatie? >>

 

Mijn account

Hoe maak ik een account aan? >>
Ik heb een account aangemaakt, maar ik kan niet inloggen. Hoe kan dat? >>
Waarom moet ik mijn persoonsgegevens invullen? >>
Wat kan ik met mijn saldo? >>
Hoe lang is mijn cheque geldig? >>

 

Op de hoogte blijven

Hoe kom ik te weten dat er nieuwe initiatieven zijn in mijn buurt? >>
Hoe kan ik op de hoogte blijven van de voortgang van een initiatief? >>

 

Voor initiatiefnemers

Hoe meld ik mijn initiatief aan op www.ikbuurtmee.nl? >>

Om een initiatief aan te melden, heb je een account nodig op www.ikbuurtmee.nl. Voor het aanmelden van een initiatief is de voorbereiding erg belangrijk. Je wilt op een enthousiaste manier aan de mensen uitleggen wat je organiseert en zodat zij weten waarom ze jouw initiatief moeten steunen. Lees voor het aanmelden van je initiatief de spelregels van Ik buurt mee! Zo weet je zeker of je aan de slag kunt gaan met jouw idee!

De voorbereiding
Het is belangrijk om zo goed mogelijk te beschrijven wat jouw initiatief inhoudt. Zo vergroot je de kans dat het initiatief zal slagen. Denk voor de beschrijving aan:

  • Een korte en duidelijke beschrijving van je initiatief.
  • Zorg voor minimaal twee medeorganisatoren.
  • Waar vindt het plaats?
  • Voor wie organiseer je het?
  • Wanneer vindt de activiteit plaats?
  • Hoeveel geld heb je nodig?
  • Op welke datum wil je zeker weten dat je het benodigde geldbedrag binnen hebt? (Dit noemen we de streefdatum.)
  • Wat kunnen mensen nog meer doen om het initiatief te steunen? Heb je bijvoorbeeld behoefte aan inzet door vrijwilligers?
  • Maak een leuke foto, afbeelding of video om jouw initiatief onder de aandacht te brengen.

We raden je aan om eerst jouw initiatief op papier of een tekstdocument op de computer uit te typen. Dit voorkomt dat je per ongeluk al jouw ingevulde informatie kwijtraakt bij het invullen op de website.

Initiatief aanmelden
Nu je het initiatief goed hebt doordacht, kun je het aanmelden op www.ikbuurtmee.nl. Klik op de knop ‘Meld een initiatief aan’ in het menu rechts van de website. Via een aanmeldformulier vul je in vier stappen de gegevens in die je in de voorbereiding hebt behandeld.

1. HET INITIATIEF: Hier vul je de algemene informatie in van het initiatief: je naam, een leuke overtuigende omschrijving, de datum van het initiatief en de datum tot wanneer mensen kunnen doneren (streefdatum), de locatie en de namen van tenminste twee medeorganisatoren.

2. BENODIGHEDEN: In stap twee vul je in wat je nodig hebt om het initiatief uit te voeren. Je kunt geld, middelen (gereedschap, versiering, apparatuur, spullen, etc.) inzamelen en vrijwilligers werven. Om geld en middelen in te zamelen vul je online in wat je nodig hebt en wat het benodigde product per stuk kost. Hierbij kun je ook aangeven of mensen het gevraagde product kunnen uitlenen of schenken, zoals bijvoorbeeld feestartikelen. Zoals ook in de spelregels staat: probeer eerst te lenen, dan te huren en als dat niet lukt pas te kopen. Nadat alle benodigdheden zijn ingevuld, rekent Ik buurt mee! automatisch het totaalbedrag voor je uit. Dit bedrag komt uiteindelijk bij jouw initiatief te staan. Tot slot kun je aangeven of je vrijwilligers nodig hebt. Beschrijf daarbij duidelijk waarvoor je vrijwilligers nodig hebt.

3. FOTO/FILMPJE: Bij stap drie zorg je ervoor dat initiatief opvalt tussen de andere initiatieven op Ik buurt mee!. Voeg een leuke bijpassende foto of afbeelding toe die een goed beeld geeft van het initiatief of ga een stapje verder en voeg een filmpje toe. Neem bijvoorbeeld een filmpje op met je telefoon, waarin je mensen oproept jouw initiatief te steunen. Je kunt het filmpje bij stap drie uploaden of de YouTube-link (URL) naar het filmpje in te vullen.

4. TOT SLOT: Tot slot loop je alle gegevens goed na in het overzicht. Als alle gegevens goed zijn ingevuld, kun je de aanmelding afronden.

Na aanmelding
Na het bevestigen van je aanmelding ontvangt je via de e-mail een bevestiging. De gemeente Rheden ontvangt automatisch jouw aanvraag. De ontwikkelmanager van de gemeente neemt de aanvraag in behandeling en bepaalt of het initiatief wordt goedgekeurd. Er wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of het initiatief voldoet aan de spelregels, of het haalbaar is en of het budget realistisch is. Binnen twee weken neemt de gemeente contact met je op om de aanvraag samen met je door te nemen. Zodra je goedkeuring hebt gekregen, staat jouw initiatief online en kun je beginnen met campagne voeren!

Wat kan ik doen om mijn initiatief van de grond te krijgen? >>
Ik heb voldoende geld opgehaald om mijn initiatief uit te voeren. Wanneer ontvang ik het geld en hoe gaat dit in zijn werk? >>
Mijn initiatief is afgerond. Wat moet ik nu doen? >>
Wat als ik niet voldoende geld ophaal voor mijn initiatief? >>
Mijn initiatief is afgerond en ik heb nog geld over. Wat moet ik doen? >>
Wat als wij met ons initiatief een hoger bedrag sparen dan we hebben aangegeven? >>

 

Geven bovenstaande antwoorden geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact op met de helpdesk.

Meld een initiatief aan
Nieuwsbrief

Houd mij op de hoogte van
nieuwe initiatieven in:

Deel deze pagina

Vertel je buren over Ik buurt mee!

Facebook Twitter E-mail